خوش آمدید
کتابخانه
تا ساعت 19:00 باز است
خدمات کتابخانه
کتابخانه علامه دهخدا این امکان را به اعضاء و مراجعین محترم می دهد که در صورت نیاز و عدم امکان حضور در کتابخانه می توانید وارد پرتال کتابخانه به آدرس https://107093.samanpl.ir مراجعه نموده و سوالات خود را از کتابدار در باره ساعت کاری کتابخانه، شرایط عضویت، تمدید کتاب و ... بپرسید.
کتابخانه علامه دهخدا به منظور آشنایی بیشتر اعضاء و مراجعین با شهرستان ری و میراث فرهنگی محلی؛ تصاویر و مستنداتی را جمع آوری نموده است و در اختیار علاقه مندان جهت مطالعه و بازدید می باشد.
کتابخانه علامه دهخدا با بیش از 19000 نسخه کتاب و نشریات، منابع مطالعاتی را برای مدت معین به صورت امانت داخل کتابخانه و امانت خارج از کتابخانه در اختیار اعضاء و مراجعین محترم قرار می دهد. منابع موجود در بخشهای اصلی، نوجوان و کودک قرار دارد و به مدت ۱۴ روز به صورت امانت در اختیار اعضاء قرار می گیرد. در صورت نیاز مجدد عضو به منابع در دست امانت، یک دوره ۱۴ روزه مجددا تمدید می گردد.
امکان تمدید دوره امانت کتاب از طریق اینترنت ، یا به صورت تلفنی و یا حضوری ارائه می شود.
در صورت تماس تلفنی شما می توانید با شماره 33416262 تماس گرفته و کتاب مورد نظر را تمدید نمایید.
دوره امانت منابع بعد از امانت اولیه مجددا به مدت دو هفته دیگر نیز تمدید می شود.
همچنین با حضور در کتنابخانه نیز می توانید منابع امانتی را تمدید نمایید.
امکان رزرو دوره امانت کتاب به صورت تلفنی و یا حضوری ارائه می شود.
رزرو امانت کتاب از طریق تماس تلفنی با شماره 33416262 و یا به صورت حضوری و درخواست رزرو کتاب مورد نظر به وسیله کتابدار انجام می پذیرد و با بازگشت کتاب به کتابخانه جهت امانت دادن به فرد رزرو کننده با عضو تماس گرفته می شود.
همچنین اعضاء فعال کتابخانه نیز می توانند با ورود به نرم افزار سامان منابع در دست امانت خود را به صورت اینترنتی تمدید نمایند.
کتابخانه علامه دهخدا دارای دو سالن مطالعه برادران و خواهران آماده خدمت رسانی به اعضاء و مراجعین محترم جهت مطالعه منابع اطلاعاتی می باشد.
امکان مطالعه موردی نیز برای کلیه اعضاء و مراجعین با ظرفیت 30 نفر در دو سالن مجزا (آقایان و خواهران) فراهم می باشد.
کتابخانه علامه دهخدا با عضویت سراسری اعضاء محترم این امکان را به شما می دهد که از منابع تمامی کتابخانه های عمومی کشور در وضعیت سفر یا جابجایی محل سکونت استفاده نمایید. در صورت استفاده از منابع سایر کتابخانه ها، منابع به امانت برده شده باید به همان کتابخانه بازگردانده شود.
کتابخانه علامه دهخدا دارای کمد وسایل اعضاء جهت نگهداری موقت وسایل در بازه زمانی کوتاه مدت می باشد. جهت استفاده از کمد وسایل اعضاء می توانید با مسئول و کتابداران کتابخانه علامه دهخدا هماهنگ نمایید.
بخش کودک با فضایی اختصاصی و بیش از 4000 نسخه کتاب برای کودکان با موضوعات مختلف و اسباب بازی و لوازم نقاشی و کاردستی جهت ارائه خدمت به اعضاء کودک و خردسال مهیا می باشد همچنین جهت تفکیک رده های سنی کودک منابع این بخش دارای لیبلهای رنگی می باشد. لیبل صورتی گروه سنی الف زیر ۷ سال لیبل آبی گروه سنی ب ۷ الی ۹ سال لیبل سبز گروه سنی ج ۱۰ الی ۱۱ سال
خدمات مرجع برقراری ارتباط کاربران و کتابدارن است.شما می توانید جهت رفع نیاز اطلاعاتی خود در کمترین زمان ممکن از مشاوره و مصاحبه، معرفی کتاب و ... به شکل حضوری یا مجازی یا تلفنی بهره مند شوید.
کتابخانه علامه دهخدا دارای 26 عنوان نشریه مناسب گروههای سنی بزرگسال، کودک و نوجوان می باشد که امکان مطالعه نشریات جاری برای اعضاء و مراجعین به کتابخانه فراهم است. همچنین نشریات دوره های قبل جهت امانت دادن به اعضاء امکان پذیر می باشد.
کتابخانه علامه دهخدا دارای نماز خانه می باشد که اعضاء محترم می توانند در ساعات حضور در کتابخانه از این فضای عرفانی جهت انجام فریضه نماز استفاده نمایند.
کتابخانه علامه دهخدا جهت دسترسی آسان اعضای نوجوان به منابع مطالعاتی با قرار دادن فضای اختصاصی به نوجوانان و بیش از 2000 نسخه کتاب، پازل، مولاز و میکروسکوپ پذیرای اعضای نوجوان می باشد.
ویدیو کتابخانه
اعضاء
906
اعضاء جدید در ماه گذشته
16
اعضاء کودک
231
مجموع کتب
18,706
کتب جدید در ماه گذشته
44
کتب کودک
4,399
امانت سال گذشته
10,972
امانت ماه گذشته
846
امانت ماه گذشته اعضاء کودک
359
رویدادهای کتابخانه
در حال بارگیری . . .
تازه های کتاب
تازه های نشریه

شبنم
- سردبیر: قدمیجویباری، هاجرخاتون؛
- ناشر: تهران: خانه کتاب، 1397
- موضوع: ; اسلام -- نشریات ادواری -- ادبیات کودکان و نوجوانان

عصر روشن
- ناشر: تهران: نشر گستر امروز
- موضوع: ; ادبیات -- نشریات ادواری

گیلگمش
- سردبیر: محمدی، نسیم؛
- ناشر: تهران: [بی نا]، 1394-
- موضوع: ; گردشگری -- نشریات ادواری
اخبار و اطلاعیه
سامانه «ارتباط با کتابدار»
با هدف توسعه خدمات غیرحضوری در کتابخانه های عمومی و بهبود و ارتقاء روند ارائه خدمات مرجع مجازی، سامانه ارتباط با کتابدار در تمامی پرتال کتابخانه های عمومی متصل به سامانه مدیریت فعال شده است. ایجاد و ... اطلاعات بیشتر
دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی
پاسخ به سوالات متداول در خصوص دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی سوال: آیا دسترسی به متن کامل مقالات جستجو شده وجود دارد؟ پاسخ: بلی سوال: آیا برای جستجو و دریافت مقاله و منابع نیازمند به ثبت ... اطلاعات بیشتر
راهنمای دسترسی به خدمات «طاقچه بی نهایت»
برای دسترسی به کتابخانه طاقچه بی نهایت لطفا مراحل زیر را انجام دهید: در ابتدای امر، از طریق این لینک (کلیک کنید) در شبکه مجازی کتابخوانان در پیام رسان بله ، عضو شوید. از طریق این شبکه اجتماعی ... اطلاعات بیشتر
سامانه نظرسنجی اعضا کتابخانه های عمومی
همکاران گرامی و ارجمند اعضاء و مراجعان کتابخانه عمومی، یکی از ارکان اساسی کتابخانه و محور همه خدمات، فعالیت ها، برنامه ها و منابع کتابخانه های عمومی هستند. بهره گیری از دیدگاه و نظرات مراجعان و اعضاء ... اطلاعات بیشتر